מכשירי CPAP

קלינטיקה חרטה על דגלה מדיניות של הענקת 
שירות ברמה הגבוהה ביותר ומתן מענה יעיל
ואנושי לצרכי מטופלים.

נסיוננו מראה כי השירות הנכון והטוב ביותר 
מונע אשפוזים, מקל על מטופלים ובני 
משפחותיהם ומשפר את איכות חייהם.

קלינטיקה מביאה לך את מוצרי הסיפאפ מבית ResMed , הטובים בעולם!

קניית מכשיר CPAP

במהלך השינה שלנו אנו נושמים באופן טבעי, שכן מדובר על מערכת אוטונומית שלא קשורה למצב ערות או שינה. הבעיה מתעוררת כאשר נוצרת חסימה של דרכי הנשימה ואז מתרחש דום נשימה. בדרך כלל הבעיה נוצרת בגלל צניחה של קירות החך, בסיס הלשון או הלוע לכיוון פתח קנה הנשימה. חסימה כזו לא מאפשרת לאוויר להיכנס או לצאת וזהו מצב מסוכן מאוד. המצב הזה עלול לארוך כעשר שניות מביא לירידה דרסטית ברמה של החמצן בדם, והתוצאה היא התעוררות אשר חוזרת על עצמה כל פעם כשהמצב חוזר על עצמו. במקרים רבים ההתעוררות מלווה בנחירות חזקות וכמובן שמצב זה לא מאפשר שינה איכותית וגורמת סבל לחולה ולסביבתו.

היות שאין כיום טיפול של ממש בדום נשימה פותחו מוצרים שונים אשר חלקם מועילים יותר וחלקם פחות . אחד המוצרים הידועים והיותר מועילים בתחום הוא מכשיר CPAP. מכשיר סיפאפ מחיר נקבע בהתאם לצורך ולבחרה המייבאת אותו. המכשיר אמנם לא יכול לתקן את הבעיה אך הוא מונע את התרחשותה בעת השימוש.

מהו מכשיר הסיפאפ

מדובר במכשיר אשר כל מטרתו הוא הזרמה של אוויר היישר אל תוך חלל מערכת הנשימה. הלחץ שנוצר על ידי הזרמת האוויר מונע את החסימה של נתיב האוויר ומאפשר נשימה סדירה. כך ניתן למנוע דום נשימה של החולה ולהקל על שגרת השינה שלו. אמנם לא כל מי שסובל מנחירות הוא בהכרח גם סובל מדום נשימה אך במקרים רבים זו אכן הבעיה. מומלץ מאוד לפנות לרופא ולאבחן את הבעיה.

האבחון נעשה על ידי מכשיר אשר מוצמד לחולה ובעזרתו ניתן לראות בבירור כמה פעמים הוא התעורר במהלך הלילה ועוד נתונים נוספים. על מנת להגיע לאבחון כדאי להתייעץ עם רופא אף אוזן גרון. ניתן גם לעבור את האבחון במעבדת שינה אך זה כרוך בשינה במעבדה עם מכשירים שונים.

מה כדאי לבדוק

קניית מכשיר cpap מומלץ מביאה אתה את הצורך לבדוק כמה דברים:

  • דבר ראשון חשוב לדעת שמעבדות שינה אשר עוזרות בבחירת המכשיר המתאים ביותר.
  • מומלץ לבדוק האם קופת החולים שלכם משתתפת ברכישה וכמה אחוז מן הקניה היא אמורה להחזיר לכם בסופו של דבר. היות שעלות מכשיר CPAP מחיר  גבוהה, רוב קופות החולים מסבסדות את מחירו.
  • המכשירים מתפתחים בכל שנה וכדאי להתעדכן בטכנולוגיות השונות. כל מכשיר חדש מגיע עם יתרונות. משלו.
  • אמנם מדובר במכשיר יקר למדי אך לא מומלץ לחסוך כאשר קונים מכשיר חשוב זה. סיפאפ שתקנה ילווה אותך במשך שנים רבות ועדיף להשקיע בטוב ביותר.
  • המסכה היא פרט חשוב מאוד שכן הוא זה שיבוא במגע עם המטופל. כדאי לרכוש מסכה איכותית וטובה ולהתנסות בה מספר לילות לפני שפוסלים אותה. המסכה יכולה להיות עשויה מחומרים שונים והיא מגיעה בדגמים מגוונים.

יתרונות וחסרונות של מכשיר סיפאפ מומלץ

אחד החסרונות הוא המחויבות. על מנת שזה יעבוד יש להשתמש במכשיר בכל לילה. מצד שני, המכשיר פותר בעיות רבות כמו נחירות, דום נשימה וסכנת חנק. ההתרגלות למסכה עשויה לארוך זמן מה, אך תוך כמה ימים ניתן להתרגל אלה ולישון אתה לאל כל בעיות. גם לשיטת הנשימה אשר המכשיר מאלץ אותך אפשר להתרגל בסופו של דבר.

לצד החסרונות ישנם יתרונות רבים: יש לכם פתרון לבעיה שממנה סבלתם זמן רב, פחות סיבוכים עם מערכת הנשימה, המכשירים הופכים לקטנים ויעילים יותר וגם שקטים ומשופרים יותר עם הזמן. הם גם מצוידים בשיפורים שונים שתורמים לנוחיות של המשתמש. בנוסף קיימים בשוק סוגים שונים של מכשירים ומסכות שונות שניתן להתאים את זו שהכי נוחה.

מה ההבדל בין סיפאפ לביפאפ?

קל להתבלבל בין מכשיר הסיפאפ למכשיר הביפאפ – שניהם מזרימים אוויר בלחץ חיובי ופותרים בעיות בנשימה. בפועל, קיימים מספר הבדלים בין המכשירים. מכשיר הביפאפ פועל בשתי רמות לחץ שונות – לחץ גבוה בשאיפה, ולחץ נמוך בנשיפה. מכשיר הביפאפ מציע טווח לחצים רחב יותר – 4-25 ס"מ/מים לעומת מכשיר הסיפאפ שפועל בלחץ של 4-20 ס"מ/מים.

מכשיר הביפאפ יתאים למי שמתקשה לנשוף כנגד לחץ אוויר קבוע. בזכות הלחץ הנמוך שהמכשיר מפעיל בעת הנשיפה, ניתן לנשוף בקלות. שלא כמו מכשיר הביפאפ, מכשירי הביפאפ מתאימים למי שסובל ממחלות ריאות חסימתיות, ולא רק מתסמונת דום נשימה בשינה. בנוסף, מכשירי הביפאפ מציעים לרוב מגוון רחב של פונקציות מתקדמות כמו הנשמה, ומסייעים לסילוק נוזלים ושמירה על אוורור בתהליך הנשימה.

על מנת לבחור בין שני סוגי המכשירים יש להתייעץ עם רופא, ובמידת הצורך לבצע בדיקה במעבדת שינה. חוות דעת מקצועית יכולה לעשות את ההבדל – בדיקה מעמיקה תבטיח התאמת מדויקת של המכשיר למצב הרפואי, מה שיבטיח שינה רציפה, ללא הפסקות נשימה. טיפול נכון יעלים את תופעות הלוואי הנוספות שנלוות לתסמונת דום נשימה בשינה כמו עייפות, פגיעה בתחושת השובע, ולעיתים מצבי רוח.